1980年発表の第14作アルバム Scary Monsters (And Super Creeps) 所収。
Up the Hill Backwards
(David Bowie)
And the possibilities it seems to offer
It’s got nothing to do with you, if one can grasp it
It’s got nothing to do with you, if one can grasp it
それが差し出してくれそうな可能性
それを誰かが把握できたって君には関係ない
Earth keeps on rolling, witnesses falling
It’s got nothing to do with you, if one can grasp it
It’s got nothing to do with you, if one can grasp it
地球は回り続ける、目撃者は倒れる
それを誰かが把握できたって君には関係ない
It’ll be alright, ooh-ooh
それで大丈夫
We’re legally crippled, it’s the death of love
It’s got nothing to do with you, if one can grasp it
It’s got nothing to do with you, if one can grasp it
合法的に無力化された我々、それは愛の死
それを誰かが把握できたって君には関係ない
I’m OK, you’re so-so, ooh-ooh
僕は平気、君もぼちぼち
It’ll be alright, ooh-ooh
それで大丈夫
The vacuum created by the arrival of freedom
And the possibilities it seems to offer
↑
実存主義
More idols than realities
↑
There are more idols than realities in the world
Twilight of the Idols
(Friedrich Nietzsche)
本人の弁
2:28
It really sort of sounds like the epitome of indifference, but in fact I blocked it from beginning to end with the extraordinary high-energy Fripp quasi Bo Diddly thing that happens in the beginning of the end which sort of bookend it and give it another kind of switch. It has far more power than it would at first seen as a commitment. In fact it has a very strong commitment, but it’s disguised in indifference.
これは本当に無関心の典型の様に聞こえるが、実際には超エネルギッシュなボディドリーっぽいフリップ(のギター)でそれを最初から最後まで封じている。後奏で始まるが、ある意味曲全体を挟んでいて、そしてまた別の転換を与えている。最初に感じるよりコミットメントとして遥かに強い力がある。実際には非常に強いコミットメントを持っているが、それは無関心の中に隠されている。
indifference ↔ commitment
すると「後ろ向きに坂を上る」とは「無関心の様で実は前向き」みたいな事だろうか。
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